It is currently Tue 4. Nov 2025, 23:19

News News of x-sim

Site map of x-sim » Forum : x-sim

X-Sim is a universal software for motion simulators on the market and for the do it yourself community. It is a ongoing private project which has a ten year development history.

hi all

im a new menber!
Read more : hi all | Views : 1638 | Replies : 0 | Forum : New users start here - FAQ

Tengo un problema con 2dof.

Hola a todos. Tengo un problema y espero ayuda.
Mi 2dof cuando entro a jugar cualquier juego de carreras me funciona todo mal. Por ejemplo cuando acelera me dobla y cuando doblo me frena.
Que puede ser amigos ya que no es un tema de invertir ejes. Gracias
Read more : Tengo un problema con 2dof. | Views : 4654 | Replies : 0 | Forum : Moderator or admin general contact

Feinjustierung Sitz

Hallo,

kurz zur Ausgangslage:
2 Wischermotoren vorn unter dem Sitz montiert. Aus Platzgründen muss ein Motor um 180 ° gedreht werden.

ALs Sensor wurde ein AS5043 verbaut.

Ich habe via Interface die Min/Max Werte beider Achsen eingestellt. Bei Ausgangslage 50%/50% ist der Sitz leicht schief. Die linke Seite müsste ich eigentlich auf 60% stellen.
Wie kann ich das Softwaremässig justieren ?

Jens
Read more : Feinjustierung Sitz | Views : 6820 | Replies : 2 | Forum : German language

buy a offline version

hello.
I am a new user and i dont now how i can buy a offline version
can you help me
thanks
Read more : buy a offline version | Views : 53706 | Replies : 1 | Forum : New users start here - FAQ

configuracion arduino motomonster sirnoname

Saludos

he empezado a montar las placas siguiendo el tuto de Kaehl, con el firmware sirnoname 2014

Pinear el arduino y la moto, y pincharla una encima de otra

Conecto el potenciometro a otro cable de la fuente de alimentacion de 5V

pongo el x-sim y me detecta los dos xpid, pero cuando le doy al test el motor simplemente se pone a girar siempre hacia el mismo lado y el potencimetro lo que hace ...
Read more : configuracion arduino motomonster sirnoname | Views : 18549 | Replies : 7 | Forum : Spanish language

HI Hall

hello a greeting from Italy, we start playing with the 2 dof, all the time at 4 dof
Hello and thanks
Read more : HI Hall | Views : 1744 | Replies : 0 | Forum : New users start here - FAQ

NUEVO EN X-SIM

hola a todos soy nuevo acá tengo ideas para en simulador diy de tres grados
Read more : NUEVO EN X-SIM | Views : 5415 | Replies : 0 | Forum : General Chat

Economic motion simulator

Hi, I want to start with an economic motion simulator,
Read more : Economic motion simulator | Views : 34322 | Replies : 0 | Forum : Motion simulator Projects in progress

saludos

holaaaaaa iniciando en el tema :geek:
Read more : saludos | Views : 1850 | Replies : 0 | Forum : New users start here - FAQ

Nuevo usuario

Tuve que crear un nuevo usuario, ya que mi anterior tenia caracteres que no aceptaba mi aplicación :(
Read more : Nuevo usuario | Views : 2090 | Replies : 0 | Forum : Spanish language

Login  •  Register

Statistics

Total posts 23562 • Total topics 3142 • Total members 4075