Hello there
Thank you for your reply and for your help
So I owe nothing to change "ArduinoXPID.Dll" for the recognition of my Arduino DUE
Then know broadly that detects "ArduinoXPID.Dll"?
The DLL does research EPROM of the Arduino board?
The Arduino DUO has no EPROM but my Flash and SRAM memory, the DLL does research EPROM of the Arduino board?
You speak of file. INO to change.
Is it absolutely correct INO file loaded into the firmware of the Arduino DUE for "ArduinoXPID.Dll" recognizes the card ports?
X-Converter / Interface Settings therefore recognizes that the ports used in the firmware of the INO Arduino Due?
Detection Card by Windows:
The card is recognized in Windows Device Manager under 2 different ports:
"Arduino DUE" (COM9)
"Due Arduino Programming" (COM8)
The COM9 port labeled "Arduino DUE" does not communicate with X-CONVERTER: TX and RX LEDs do not blink
By cons COM8 "Arduino Due Programming" communicates with X-CONVERTER: TX and RX LEDs flash, but no card recognition
I do not think your 2 different you tell me about INO files and would learn me to make the change of INO code
I looked in
https://github.com/X-Sim/X-PID-Arduino- ... or-controlDo I therefore adapt only inputs and outputs (I / 0) of INO file for X-Sim recognize the Arduino Due?
No reports of change processor is reported in the INO file?
Thank you very much for your help
Texte en Français:
Bonjour
Merci pour votre réponse et pour votre aide
Je ne dois donc rien changer à « ArduinoXPID.Dll » pour la reconnaissance de ma carte Arduino DUE
Puis connaitre dans les grandes lignes ce que détecte la « ArduinoXPID.Dll » ?
La DLL recherche-t-elle l’EPROM de la carte Arduino ?
L’Arduino DUO n’a pas d’EPROM mais de ma mémoire Flash et SRAM , la DLL recherche-t-elle l’EPROM de la carte Arduino ?
Vous me parlez de fichier .INO à changer.
Faut-il absolument un fichier INO correct chargé dans le firmware de l’Arduino DUE pour que « ArduinoXPID.Dll » reconnaisse les ports de la carte ?
X-Converter / Interface Settings reconnait donc que les ports utilisés dans le firmware INO de la carte Arduino Due ?
Détection Carte par Windows :
La carte est reconnue dans gestionnaire de périphériques Windows sous 2 ports différents :
« Arduino DUE » (COM9)
« Arduino Due Programming » (COM8)
Le port COM9 intitulé « Arduino DUE » ne communique pas avec X-CONVERTER : les leds TX et RX ne clignotent pas
Par contre le port COM8 « Arduino Due Programming » communique avec X –CONVERTER : les leds TX et RX clignotent, mais aucune reconnaissance de la carte
Je ne trouve pas vos 2 fichiers INO différents que vous me signaler et qui m’apprendraient à effectuer la modification du code INO
J’ai regardé dans
https://github.com/X-Sim/X-PID-Arduino- ... or-controlDois-je donc adapter seulement les entrées sorties ( I/0 ) du fichier INO pour que X-Sim reconnaisse la carte Arduino Due ?
Aucun signalement de changement de processeur n’est à signaler dans le fichier INO ?
Merci beaucoup pour votre aide