Good morning, I'm testing all the electronics with mechanics and occurs a problem with the sensors and positioning axes.
I'm using radiometric sensors SS495a with mounting magnets similar to that Tronic described in your post and also similar to the user vicpopo explains in his post.
The problem that occurs is that in the stanby state Y = X = 128, the controller tries to position the motors in 128 but fails, an effect does forward / backward without stopping, ie active forward and passed the poscion and then reverse active and re-pass. The effect is like a "vibration".
The controller fails to stably position the axes in position "128".
Can someone help me with this problem?
____________________________________________________________________________________ (in spanish):
Problema con sensores SS495a
Buenos días, estoy probando toda la electronica con la mecanica y me ocurre un problema con los sensores y el posicionamiento de los ejes.
Estoy usando sensores radiometricos SS495a con un montaje de los imanes similar al que Tronic explica en su post y tambien similar al que el usuario vicpopo explica en su post.
El problema que ocurre es que en el estado de reposo Y=X=128, la controladora intenta posicionar los motores en 128 pero no lo consigue, hace un efecto adelante/atras sin parar, es decir que activa avance y se pasa de la poscion y entonces activa retroceso y se vuelve a pasar. El efecto es como una "vibracion".
La controladora no consigue posicionar establemente los ejes en su posicion "128".
Alguien me puede ayudar con este problema?